Dag 3 Drymen - Kinross - Reisverslag uit Kinross, Verenigd Koninkrijk van Lisa en Wolter - WaarBenJij.nu Dag 3 Drymen - Kinross - Reisverslag uit Kinross, Verenigd Koninkrijk van Lisa en Wolter - WaarBenJij.nu

Dag 3 Drymen - Kinross

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Wolter

24 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Kinross

Iets wat ons gisteren ook al opviel is dat de mensen in Schotland enorm vriendelijk zijn, iedereen die we tegenkomen in de auto waarvoor we stoppen etc steken hun hand omhoog, ook in restaurants, winkels, hotels iedereen is vriendelijk. Je wordt er spontaan vrolijk van. Vandaag hebben we een bezoekje gebracht aan 2 loch’s als eerste Loch Lomond, een prachtig meer dat er nog erg vredig bij lag. Dit kwam mede omdat het nog niet overspoeld was met toeristen en bezoekers omdat alles eromheen - de winkeltjes, cafe’s en het aquarium nog niet open waren. Dit gaf ons de tijd om rustig een rondje te wandelen en de meest mooie foto’s te maken van het meer. Nadat we klaar waren met het maken van de foto’s en we weer in de auto zaten zijn we in een stuk door gereden naar Kinross, over de ‘alternatieve route’, de B wegen, die niet dwars door Glasgow heen lopen. Dit was de beste beslissing tot nu toe, deze route leidde ons dwars door de central Highlands van Schotland en het uitzicht was dan ook adembenemend mooi. Een nadeel aan de B wegen zijn helaas dat er vrijwel geen plekken zijn om de auto even aan de kant van de weg te zetten. Zodat je uit kunt stappen om even wat langer van het uitzicht te genieten.

Eenmaal aangekomen in het hotel, om 12 uur al, konden we nog niet inchecken. Helaas voor ons, want het regende nogal hard. Gelukkig zijn we met de auto en besloten we dan ook om even een kijkje te nemen in het stadje om ergens wat te gaan lunchen. Bij Loch Leven zit een superleuke bistro die lekker eten serveert met enkel en alleen verse en lokale producten. En lekker dat het was! Na de lunch was het weer gelukkig wat opgeklaard en was het enkel nog aan het miezeren, dus prima weer voor een boottochtje naar de ruïnes van het kasteel wat op een eilandje ligt in het loch. Dit kasteel diende onderander voor het huisarrest van Mary, Queen of Scotland. Ook hier was het uitzicht weer fantastisch. Na een wel bewogen dag, hebben we even lekker gezwommen in het binnenzwembad van het hotel en gerelaxt in de jacuzzi. Heerlijk einde na een regenachtige dag.

Het eten in het restaurant van het hotel was eigenlijk niet erg lekker, een zwaar vallende maaltijd met veel te veel kaas en ondefinieerbare ingrediënten (mijn risotto zag er exact zo uit als dikke Brinta). Het restaurant zelf heeft veel potentie maar kan vele malen beter, het is prima hoor. Maar met wat liefde en aandacht kan dit restaurant en de rest van het hotel overigens ook omgetoverd worden tot een ware hotspot van Kinross. Eerder had ik het nog over het feit dat iedereen hier zo enorm vriendelijk is en dat dit eigenlijk heel prettig is, hier is het personeel wel aardig maar het is zo gemaakt. Net zoals de rest is dit het ook nét niet. Desondanks hebben we wel een gezellige avond gehad met helaas wel een klein beetje buikpijn. Morgen onze weg vervolgen naar New Lanark waar we allebei met heel erg veel plezier naar uit kijken!

• 25 Juli 2016 - 16:46

Johan:

Oprecht met heel veel plezier en in alle rust de 3 verslagen gelezen, de foto's bekeken.
    Ik kan met voorstellen dat het genieten is.
    Echt leuk, nog een fijne verdere reis gewenst.